_

_
_

måndag 11 mars 2013

EN SVÄNG TILL RÄTTVIK & TITTA PÅ FLYGPLAN

I helgen var det som sagt dags för den årliga Flygträffen på isen i Rättvik.
Jag tog kameran & kidsen med mig för att kika lite. 
Jag var nyfiken på hur mycket flygplan som fanns på plats. 
Kidsen hade inte ett enda intresse av det utan de siktade självklart in sig på att försöka nå toppen på isberget... 
Jag försökte locka till mig deras blickar när det var ett av flygplanen som gång på gång gjorde en massa loopar. 
Men som sagt isberget var det som gällde.... Dem önskade att det skulle finnas både ishackor & isskor så dem kunde ta sig ända upp till toppen. Kanske en aktivitet som Rättvik ska satsa på tills nästa år.... 
Låter ju kanske sisådär för 8 åringar att utöva visserligen......
Förutom flygplanen var det väldigt mycket aktivitet av alla slag på isen. Skidor, skridskor (både vanliga & långfärds), skoter, modellflygplan, fyrhjuling & framförallt isbergsbestigning & folk som satt & solade & fikade lite här & var.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar