_

_
_

torsdag 7 mars 2013

CROSSÅKNING VID MOTORBANAN I RÄTTVIK

Jag tycker det kan vara ganska häftigt att titta på alla dessa crossåkare när de tar sig fram över banan i en otrolig fart. För att inte tala om hoppen..... dem hoppar ju ooootroligt högt & långt. Häääftigt!!!
Ja häftigt tänker jag, MEN jag tänker också en helt annan sak...........
Hur sjutton kan man sätta sig på den där sadeln & helt okontrollerat ta sig fram över lervällingen, sladda hit & dit, kladda ner sig totalt från topp till tå, hoppa dessa enorma hopp & se där ja, vilken tur, där jag klarade mig denna gången också. Heeeelt sjukt!!
Vi som inte satt över en sadel klarade oss med nöd & näppe att ta oss över banan för att komma på plats där vi skulle vara för att få bästa syn över banan.
För så var det....
Vi fick invänta rätt tillfälle & verkligen hålla koll så att det inte kom någon vettvilling på cross inom de närmsta 75m, för den skulle för allt i världen inte hunnit stanna för oss som sprang för glatta livet över lervällingen, det jag lova!
Och dem kör ju som sagt heeeelt okontrollerat! Eller kanske inte helt okontrollerat, eller rättare sagt kanske inte alls okontrollerat.
I vilket fall som helst, så kör dem som fartdårar!!
Mvh gammelmormor :O)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar