_

_
_

torsdag 7 mars 2013

VASALOPPET 2013 FRÅN SÄLEN TILL MORA

Picture
Jag har aldrig sett Vasaloppet.
Jo självklart på tv, men inte på riktigt alltså.
Så denna gång tänkte jag följa hela evenemanget från Sälen till Mora rent fysiskt.
Jag tog bilen, min kamera & min privatchaufför (svärmor) & åkte upp till Sälen på lördag kväll. Utanför bilfönstret stormade det rejält, träd hade fallit på vissa ställen & strömmen var visst lite oviss...
Men vi sov i varje fall några timmar, till kl 04.30. Då var det grötfrukost tillsammans med våra Vasaloppsåkare.
Kl 06 var vi nere vid starten i Sälen & inväntade starten. Tittade på myllret av människor som stressade hit & dit. Köerna till bajamajorna var inte nådiga. Kan fullt förstå att man vill försöka tömma sig på det mesta man har i kroppen (förutom energin) så det inte blir akut ute i skogen liksom....
Plötsligt ser jag solen som håller på att ta sig upp. Jag ser en knallblå himmel & Vasaloppsmusiken strömmar ur högtalarna. Jag känner med en gång att det här kommer bli en TOPPENDAG!!!
Tryck på Download file nedan & se ett litet bildspel från Vasaloppsdagen.


vasaloppet_2013slideshow.ppsx
Download File

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar