_

_
_

måndag 25 mars 2013

VINTERFISKE

I lördags när jag åkte till jobbet såg jag att det var mycket folk ute på isen. 
Det var knallblå himmel & sol & det var då när jag satt i bilen på väg till jobbet jag tänkte så här:
Det går fortfarande att vända, jag behöver ju inte till jobbet anlända.
Jag kan säga att jag fick motorstopp, för jag vill också sitta mot en husvägg & höra vårens takdropp.
Jag vill också kisa mot solen, när jag sitter med en kaffe i stolen.
Det borde finnas lagar, som säger att man inte FÅR vara inne fina vårdagar.

MEN....!!!! 
Så sneglade jag till på termometern i bilen, -16 grader. Brrrrrrrrr, vad det kommer hacka i mina tandrader.
Jag som är världens fryslort,det är lika bra jag gasar på & använder mitt stämpelkort.
Att jobba idag är nog ändå inte så dumt & att säga att jag fick motorstopp det låter ju ändå helskumt :OP


Med solen & våren kommer energin tillbaka som över vintern har legat gömd i snön & det kommer bli många fler dagar att tillbringa vid den idag frysta sjön :O) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar